reklama

iná school

Toľko som to odkladala. Už napíšem, už sa k tomu dostanem. Veď je to super, nech o tom vedia aj iní. A toľko som odkladala, až som sa k napísaniu dostala skoro v závere školy, na ktorú som chodila takmer 2 roky. O tri týždne máme skúšky a predstavte si, nikto z "maturantov" sa nepýta, čo bude potom? Vieme to a tešíme sa na to. Chcem vám napísať pár mojich dojmov a postrehov z animátorskej školy Godzone school. Budem hádať. Kladiete si otázku, čo je to animátorska škola a hlavne, čo sa skrýva za tým názvom. Nuž, čítajte :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Spomenula som si, prečo som nenapísala nič pred 2 rokmi. Nechcela som tam chodiť. Po každej víkendovke som zvažovala, či ešte prídem. Ostala som a neľutujem. Keby to tak človek vedel odhadnúť vždy, keď si nie je niečím istý.

Ale pekne po poriadku. Vy asi čakáte na odpovede otázok z úvodu. Slovo "animátorská" nemá v tomto prípade nič spoločné s cestovným ruchom a zabávaním malých či dospelých detí niekde na dovolenke. Animátorská škola je formácia mladých ľudí, ktorí majú túžbu formovať a vzdelávať ďalších mladých. Takéto školy fungujú vo viacerých miestach po Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Godzone school nie je na prvý pohľad nič iné, len atraktívny anglický názov pre jednu z takýchto škôl na strednom Slovensku. 40 mladých ľudí, ktorí dostali vzácny dar a chcú do dávať ďalej a tak chodia raz za mesiac, alebo dva, komplikovanými slovenskými spojmi do Štiavnických Baní, aby sa vzdelávali. Obetujú tomu svoj čas, financie aj trpezlivosť rodičov. To všetko preto, aby mohli po absolvovaní tejto školy ďalej obetovávať svoj čas, financie a aj spomínanú trpezlivosť pri vedení svojich rovesníkov.

Tak, keby som tu skončila moje písanie, tak si zrejme pomyslíte, že fajn nápad, nech sa mladí učia. Ale verte, to by som mala aj lepšiu prácu na robote, ako takto povrchne informovať o niečom, čo väčšinu Slovenska žiaľ nezaujíma. Nuž mi dovoľte ísť hlbšie. Nespomenula som to najpodstatnejšie. Čo sa tam vlastne učíme a čo chceme učiť ďalších? Milovať mladú generáciu a meniť ju. Ako? Skrze vzťah k Otcovi. Áno, tomu nebeskému. Vysvetlím. Som presvedčená o tom,že viera v živého Boha je o vzťahu. Vzťah milujúceho Otca a dieťaťa, ktoré vie, aký je jeho Otec dobrý a ako ho miluje. A takéto dieťa verte mi, bez ohľadu na vek, má všetko, čo potrebuje aby mohlo ísť hoc aj na kraj sveta a hovoriť o svojom Otcovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dva roky som sa i ja učila ako hovoriť o Bohu iným. A to, čo na začiatku pre mňa vyzeralo ako strata času (lebo som si namyslene myslela, že už všetko viem) sa postupne ukazovalo ako nesmierne dôležité a užitočné. Táto škola mi dala ďaleko viac ako len dobré vzdelanie. Naučila ma, ako získané informácie a vedomosti žiť a uplatňovať. Dala mi viac, ako len papier, ktorým sa budem môcť o pár týždňov hrdiť. Dala mi víziu a ešte čosi viac - istotu v Bohu, že táto vízia sa splní. Snívam veľké veci o zmene mladých ľudí v mojom okolí. A viem, že nie som zďaleka jediná na Slovensku.

Spomenula som, že "maturanti" tejto školy presne vedia, čo po jej skončení budú robiť. Tú najprirodzenejšiu vec, pre ktorú sa narodili. Milovať a byť blízko - ľuďom i Bohu. Ak to túžite zažiť i vy, niet nič ľahšie, stačí si vyhľadať Godzone school na nete (nepridám link, lebo ma niektorí obvinia, že mi platia za propagáciu - to ma asi obvinia aj tak ale.... viete, čo? je mi to v podstate jedno. Toto je to posledné, čo som týmto článkom chcela priniesť). A ak vás to nezaujalo, resp. si myslíte, že to nie je pre vás, nevadí. Teším sa, že ste pri čítaní došli až sem. Mojou jedinou túžbou je, aby viera v Boha konečne prestávala byť v našej spoločnosti tabu. Aby sa veriaci prestávali hanbiť hovoriť o tom, že sa modlia a hľadajú Božiu vôľu. Keď sa môže slobodne hovoriť o iných náboženstvách a duchovných, či duchárskych veciach, tak o to viac by sme mali hovoriť o Božích veciach. Táto škola je jedným z mnohých skvelých projektov v našej krajine, ktoré k tomuto prispievajú.

Emília Kovácsová

Emília Kovácsová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada sa učím a nechám poučiť (občas). Momentálne sa učím ako učiť (nielen v školstve). Obdivujem všetko iné a ľudí, ktorí sú iní. Zoznam autorových rubrík:  Ako učiteľka...lebo Niekto sa zaujímaBy the wayMedzi nádychom aAko študentka

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu